LIVET OCH LITE TILL

torsdag 20 augusti 2009

.när kråkorna klappar takten

Höjdhopp. Vilka martyrer till kvinnor utsätter sig för det?

Innan du ens är påtänkt för tävling så måste du först svälta fram höftben och nyckelben. Sen måste du öva in en fånig kroppsklapparritual och sist göra en brasiliansk vaxning. Kråkbenen bör nog vara medfödda.

Tävlingen är inte över förrän du misslyckas. Alltså när du totalt missbedömt din förmåga och knuffat ner ribban med en röv som, trots sin minimala storlek, är på tok för groteskt stor.

Och skulle du vara den lyckliga som ensam lyckas baxa över både vassa nyckelben och rangliga kråkben över ribban som ligger på andra våningen, så måste du ändå fullborda misslyckandet med att höja ribban till VÄRLDSREKORDNIVÅ. Det klarar du naturligtvis inte och allt blir bara pinsamt tyst.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fast tyskan var cool. ascool.

/Emma

Anonym sa...

Men du tar verkligen alla pris! Underhållningspriset,cynikernas världspris, ironibucklan och antagligen också självföraktarnas vandringspris... om det här speglar det sätt du nalkas världen.
I så fall.. hur ser du på döden - som en ribba att hoppa över tills man misslyckas? Förlåt, jag är inte så snäll jag heller tror jag...
/En gathora

Vardagslyx... sa...

Underbart min vän!

Comvidare sa...

@Emma: Tyskan var cool. Man måste beundra henne för ansträngningen (=svajande tuppkam) att försöka upprätthålla någon form av värdighet i ett par trosor i barnstorlek.

@Gathora: Det var värst var det blev mycket prat om ribbor. Jag känner att jag tappar fokus lite här. Ser du någon med en imponerande ribba? Var? Var?

@Vardagslyx: Tack. Stanna kvar, nästa vecka ska jag prata om fjollsporten dressyr.