LIVET OCH LITE TILL

måndag 10 augusti 2009

.kommunikation genom tankeöverföring?

Bordet var litet och balanserade på trottoaren, farligt nära vägkanten. Men dofterna ursäktade allt. Någonstans i mellan tuggor och ord som bytte plats så landade en tanke i mig. Mannen längst bort vid bordet kommer att komma fram till mig och säga att jag är vacker.

Märklig tanke.

Men den finns där och glöms bort. Tills mannen reser sig upp för att gå. Han passerar vårt bord och säger med tydlig stämma; vad söta ni är flickor.

Jag rycker till.

Han skickar ett leende till kvinnorna vid bordet intill. De ler förtjusta.


Jag plockade alltså upp en tanke som passerade genom luften. Riktningen var rätt, men det var bara avståndet som var något felbedömt.

Och ofta skickar jag ett sms till en person samtidigt som jag får ett. Betydligt oftare än vad som kan avskrivas som slumpen.

Hur kommer det sig?

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Läs the secret och du får förklaring!

Anonym sa...

du har ett sjätte sinne :)