LIVET OCH LITE TILL

söndag 16 augusti 2009

.min löjligt perfekta söndag em.

Hur klär man sig till dop? Och ännu värre...hur klär man sig till ett dop som hålls på en fäbodvall? Och ännu värre....hur klär man sig snyggt när man vadar genom lera och regn för att komma fram till det lilla partytältet?

Men när vi hade skalat av oss lager av skydd så upptäckte jag att jag kunde inte ha klätt mig bättre. Dresscoden var rutigt. Rutigt i en nyans av blått eller lila. Perfekt.

Men det perfekta slutade inte där....

Jag fick en blind-date i form av en springkompis. På onsdag ska vi springa. Perfekt.

Hjärnan började genast leta barnvakter. Men det löste sig perfekt. De nya grannarna gled in på parkeringen samtidigt som vi. Våra döttrar galopperade iväg mot lekplatsen och jag passade på att fråga om E kunde vara med dem på onsdag. Såklart svarade de. Perfekt.

1 kommentar:

maria sa...

Skönt att du hittat en träningskompis, så länge... Snart kommer jag och flåsar er i nacken. :)