LIVET OCH LITE TILL

tisdag 18 augusti 2009

.allmänt förfall och nya kompisar

Helvete, helvete, helvete. Jag har bjudit in en sån där högpresterande kvinna hem till mig. Ni vet, en sån som har matchande badlakan i flera storlekar sorterade i perfekta högar i badrummet. En sån som rullar in sin köttfärslimpa i bacon och klär barnen i goretexkläder i exakt rätt storlek.

Fast jag vet inte om hon är sån. Men jag inbillar mig. Tills motsatsen bevisats liksom. Jag har väl fördomar jag också.

Så jag går ett varv i lägenheten. Disken står i drivor. Tvätten ligger på sängen. Tvätten ligger på golvet. Tvätten hänger i rader. Skor blockerar hallen.

Skriver en mental prioriterinslista. Vad är mest genant att skylta med? Bestämmer mig för att ett nerkletat kök är höjden av skam. Jag har ju ändå lovat bort en bit kladdkaka.

När hon väl kommer så ägnar jag all min kraft åt att prata ihjäl henne. Jag gör så när skaffar kompisar. Blir alldeles för ivrig. Så den ljuvliga kvinnan (hon har fortfarande inte visat några irriterade personlighetsdrag) har två femåringar som står och hoppar upp och ner vid henne sida. Titta på mig, titta på mig!

Sen bjuder jag på kladdkaka. Fast den har jag redan ätit upp, så jag får det att låta som om det var hon som istället valde ost och kex.


På det hela taget så är jag rätt nöjd.

Mina mest irriterande personlighetsdrag märktes knappt.

4 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Skulle du har förutfattade meningar?
Kan jag väl aldrig tro!

Anonym sa...

hahaha ja snacka om att jag måste ha gjort ett intryck som inte riktigt lever upp till verkligheten.

Köttfärslimpa har jag aldrig lagat. Och jag tycker att ni har ett jättemysigt hem fullt av kärlek.

Fikat var gott, tapeterna var ovilliga att göra som jag ville och i övrigt tror jag att det var jag som pratade mest!

Comvidare sa...

@Vardagslyx: Jag känner dig så väl att jag märker när du är ironisk. Det här är inte en av gångerna. Tack för hjälpen med att upprätthålla illusionen om att jag är perfekt.

@mariaprytz: Ha, skulle du prata mer?! Är det en utmaning? I så fall är den antagen. Nästa pratduell hemma hos dig. Framför öppenspisen.

Cecilia N sa...

Fniss. Nu när jag läst facit och följer bådas bloggar.