LIVET OCH LITE TILL

fredag 30 oktober 2009

.min rullande garderob

Ungefär fem famnar senare hade alla kläder hamnat i sorterade högar på badrummsgolvet. Tvättmaskinen fick svettas och hela lägenheten fylldes av tropisk fuktig hetta.

Men i nästa steg stöter jag på svårigheter. Var förvarar jag kläderna när garderoben redan är full? Mitt system kräver tydligen att halva garederoben ligger på sovrumsgolvet eller i tvättkorgen. Jag har helt enkelt för mycket kläder för min lilla garderob.

Man kanske skulle haka på livsvisdomen "ett plagg in, ett plagg ut"?

Måste bara hitta ett sätt att släppa taget om alla mina snuttefiltar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt tips är att bjuda hem V, då kommer hälften av kläderna att sorteras ut på ett ögonblick! Det har hon gjort hos mig... ingen nostalgi där inte! :-)

/C

Comvidare sa...

Ja, en klädkastarcoach är nog precis vad jag behöver. Eller ett glas vin till.

Ebba G sa...

Köp ett skåp till kanske?? För om det handlar om snuttefiltar måste dom vara kvar tills det inte är någon som helst magiskt med dem längre. Då självdör dom och går att kasta hur lätt som helst.