LIVET OCH LITE TILL

måndag 26 oktober 2009

.maxat tempo en vardagkväll

Det är ett välkänt faktum. Jag jobbar bäst under press och på svältande mage. Så medans ugnen blev varm skruvade jag upp krokar för pärlhalsbanden, sanerade sandmarinerade vinterkläder, tömde balkongen och hade pusskalas. Ni tror mig inte när jag säger det, men vredet var dessutom intsällt på "snabben".

Efter middagen avstannade allt liv.

Då sparkade jag ett par skor lite längre in i hallen, jäspläste jag en saga och såg TV-avsnitt jag redan sett. Maxat!


Funderar på att svälta ut mig själv i morgon också. Då kanske jag orkar med att hänga upp den där tvätten som rullade klart i maskinen för några timmar sedan.

Maxat.

1 kommentar:

Ebba G sa...

Tvätten!!! Tack! Jag har tvättstuga nu vilket jag hade glömt. Och numera vet jag hur jag ska ställa in torktumlaren.Jippi!!