LIVET OCH LITE TILL

onsdag 7 oktober 2009

.i Lund med rumpan bar?

Lång helg och lång tågresa väntar bakom krönet för jag ska ner och träffa vackrast i Lund. Och jag vet precis hur det leendet kommer att se ut som möter mig på perrongen just innan solen masat sig upp.

Dessvärre har jag strandat lite i packningen. Vin, kvinnor och sång står på programmet och jag vet inte hur man klär sig i Lund. Det plagg som sponant kliver ut ur garderoben är den fransiga klänningen som är så kort att man inte kan vara säker på att det är fransar längst ner på fållen och inte något annat...

Anledningen att just den pockar på uppmärksamhet är för att min snartsexåring hjälpte mig att välja kläder till lunchdejten förra veckan. Hon styrde stegen rakt mot det fransiga och glittriga. Och när jag försökte förklara för henne att jag inte ville se ut som rysk eskortdam så morrade hon argt. Hon var arg på mig för att jag ALDRIG hade på mig den klänningen. Vilket slöseri! Jag kunde lika gärna ge den till henne och jag inte skulle ha den själv. En sådan fin klänning ska man alltid ha på sig! Så är det bara!

Jag vet inte jag. Kanske stelnar leendet på vackrast i Lund när norrlänningen kommer med rumpan bar?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du får det härligt! Jag saknar min vän i Lund. Ingen skrattar som hon!

Anonym sa...

Varför inte ta på dig strumpbyxor under? :-)

Kul med tjejhelg i Lund!

/C

Comvidare sa...

Det löste sig. Jag hittade en fantastikt fin klänning som jag inte kunnat ha på två år för att mina bröst har varit för stora och magen för sladdrig. Nu satt den som ett smäck.

Hjärtesorg är en varmt rekommenderad metod för viktnedgång. Knappt några bieffekter alls...bara väldigt blött på kudden på kvällarna och lite tjockt i halsen emellanåt. Och så några knivhugg i hjärtat som kommer direkt efter vissa tankar. Men annars så fungerar det toppen.

Anonym sa...

F-n tro´t, hjärtesorg är inte alls någon bra bantningsmetod trots minimalt med mat.
m

Ebba G sa...

Skåne... ja där lär du inte bli magrare direkt. Jag tänker på skånska korvar och danska bröd och en massa tyska praliner nedsköljda med goda viner.
hoppas du får en riktigt rolig resa! Och det var nog rätt att inte ta den med fransar.