LIVET OCH LITE TILL

lördag 2 maj 2009

.det som gömms i snö...

Dagen har tillbringats på ett närliggande (tio mil, vi pratar Norrland här) äventyrsbad. Det jag kan konstatera, förutom att alla barn springer på blöta kakelplattor oavsett hur många gånger man säger till och oavsett hur många gånger de halkar omkull och slår sig halvt fördärvade, är att tatueringar är vanligare än gråtande barn i omklädningsrum.

Och jag kunde också konstatera att ju fetare person, desto fler tatueringar. Kvinnor pryder gärna ena axelpartiet med ofarlig trollslända eller gullighetsstämplad nyckelpiga. Men i takt med att BMI-kurvan stiger uppåt så ökar både antalet tatueringar OCH farlighetsgraden på dem. På dessa kvinnor kan man se en panter som biter tag i vaden eller en spindel som klättrar på ett bröst. Riktigt feta kvinnor har en döskalle på överarmen.

Män börjar farlighetsskalan med en döskalle. Dessa tatueringar pryder de bleka och benrangliga männen. De med hårtäckta ölmagar har även kastat på en tribal i ring runt dallrig biceps. Kaxigt värre! Vill mannen sätta sin fot ännu hårdare i backen så kommer örnen fram. Den ska segelflyga över HELA ryggtavlan.

Tänk så mycket dåligt självförtroende lite kläder kan dölja!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag inte kände dig skulle jag dra slutsatsen att du är lite fördomsfullom både det ena och andra...men bara lite ; )

Vardagslyx... sa...

Hmm... Man kan då undra vilket slags självförtroende dyra kläder döljer!? Min tatuering gjorde jag som en hyllning till mig själv. En ny början på mitt liv. Jag älskar tatueringar och skulle gärna ha fler. Just nu är jag glad att jag inte har det. Har faktiskt ALDRIG tänkt tanken att någon skulle se det som ett tecken på dåligt självförtroende för min kropp. Men tänk så olika man ser saker.

Comvidare sa...

Majoy, jag kan kosta på mig att leka med fördomar ibland. Allt är inte sant som man läser!

Du är så rolig vardagslyx, hugger som en kobra på mina inlägg som är bra och mina inlägg som du hatar. Hugg på, jag älskar det! Förresten visste jag inte att du hade en tatuering (eller så har jag glömt). Är vi aldrig nakna tillsammans du och jag?

Vardagslyx... sa...

men va fan... nu ska ju du försvara dig, stånga tillbaka, vara försmådd, ... det här blev väl inge kul!? vadå,....jag älskar när du hugger.... suck. Tydligen så är kontentan helt enkelt: vi måste umgås mera utan kläder!