LIVET OCH LITE TILL

måndag 25 maj 2009

.kloka ord tillbaka i stugan igen

Så har jag hämtat tillbaka min aldrig sinande källa av inspiration igen. Den här gången saknade hon dock en tand. Eller saknade och saknade. Hon hade stoppat den äckliga lilla tingesten i en burk för att visa mig. Tack sa jag och snaglade bara bakom skydd av skitiga glasögon och spretiga ögonfransar.

Fakta: De som sparar sina barns mjölktänder är äckliga. Förmodligen är det samma personer som bygger Eiffeltorn av gamla snorkusar också. Äckligt säger jag. Äckligt!

Samtal mellan travar av grytor och grillpinnar som aldrig hittades:

-mamma, vem är du kär i och kommer att bli min styvpappa?

-det har jag ju sagt. Men bara för att jag är kär i honom behöver det väl inte betyda att vi blir ihop.

-nej, men man måste vara försiktig med sig kropp.

-???

-ja, för skinnet är ju runt kroppen och skyddar. Och hjärtat kan gå sönder. Nånting, nånting. Och då måste man... nånting, nånting...liksom...öh....

-nu tappade du bort dig, eller hur?

-ja!


2 kommentarer:

Raggoparden sa...

Eiffeltorn av snorkusar? Såg du bilden i DN´s namn och nytt idag, jordgloben som var byggd av döda skalbaggar? :)

Comvidare sa...

Kommer ordet konst ifrån ordet konstigt?