LIVET OCH LITE TILL

måndag 4 maj 2009

.den öde sänghalvan

I nästan två timmar har hon trasslat runt bland täcken, kuddar och gosedjur utan att somna. Var tionde minut kommer önskemålet om att få flytta över till min säng, men jag hänvisar till de nya reglerna som gäller, du får bara sova i min säng när jag är där.

Så när jag äntligen svarar "nu" på frågan om när jag ska lägga mig, så flyger hon upp ur sin säng och dansar bort till min. Hon kvittrar hela vägen och kastar slängkyssar när hon passerar köket där mina trötta ögon och gäspande ansikte finns.

När jag kommer in i sovrummet har hon flyttat kudden och täcket så nära mina som det bara går. Den andra halvan av sängen har hon lämnat åt sitt öde. Ur mörkret kan jag ana de lyckliga ögonen och de mjuka armarna som bara väntar på att få slingra sig om min hals.

Hon somnar omedelbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer väl hädanefter att bli tidiga kvällar för dig eller....
m

Comvidare sa...

Det finns risk för det, ja!