LIVET OCH LITE TILL

söndag 24 maj 2009

.sjuklig passivitet en bra dag

På schemat idag fanns ingenting. Alltså fanns oändliga möjligheter att göra allting.

  • Hittills har jag plockat upp de smulor från köksgolvet som var så stora att de fastnade under barfota fötter (damsugaren står lat och slö kvar i städskåpet).
  • Somnat på betonggolvet på balkongen (med aristokrathållning som varaktig effekt).
  • Micrat en portion fiberberikad havregrynsgröt (klart på två minuter, tre om man räknar tiden det tar att äta den också).

Jag är stum av beundran över min arbetsvilliga kropp och företagssamma hjärna.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag köpte fiberberikat havregryn idag. så i morgon kanske det blir havregrynsgröt med äpple i. usch jag avskyr varmt äpple. och äppelmos.

men vad som helst är bättre än havreslem.