LIVET OCH LITE TILL

tisdag 26 maj 2009

.varning för vägarbete

Eftersom jag alltid har marginalerna på min sida så gör det mig alls ingenting att vägarbete pågår längs vägen till och från dagis. Det stör mig inte det minsta att sitta och vänta på en väglots i en evighet och köra krypfart resten. Inte alls. Jag kan konsten att väcka två lik på morgonen, varav det ena är undertecknad, så en timme tidigare hit eller dit spelar väl ingen roll?

I morse anlände jag till jobbet i lagom tid för förmiddagsfika.

Det är faktiskt lite trixigt att kryssa mellan asfaltsmaskiner, ångvältar och män med signalerande jackor och bleka ben. Tillbaka in mot staden körde jag så sakta att jag stannade, varpå två förvånade blekbenare tittade på mig. Sen kom den ene på att han faktiskt stod mitt i vägen.

Jag lägger vägarbetare till min lista på yrken jag gärna undviker.




2 kommentarer:

Kung av kosmoz sa...

Visst är det underbart med väglotsar!! vita håriga ben och bilar som trotsar lotsaren o kommer åkande och måste till att backa hela vägen tillbaka :-)!!!

Comvidare sa...

Ooo, det där med att backa har jag inte sett. Bonusspår möjligen?