LIVET OCH LITE TILL

lördag 25 april 2009

.gå försiktigt, akta kycklingarna!

Innan jag ens hunnit ut ur bilen fick jag en andfådd instruktion.

-"gå försiktigt, akta kycklingarna"

Men innan jag kunde gå försiktigt och akta kycklingarna så var jag tvungen att avbryta ett litet lamms stund i himmelriket och trassla ut honom ur en ensilagebal för att kasta tillbaka honom till hagen. När man väl får grepp om de pilsnabba lammen så kan man lätt bära dem i sin famn. Men jag fick lägga lite engagemang på att försöka undvika att gnugga fårbajs mot min vita täckväst.

Men sedan kunde jag se upp var jag satte fötterna och assistera sökandet efter kycklingar som hade rymt från sitt tillfälliga boende i garaget. Elva stycken hittade vi, men åtta dunbollar kom inte ens fram när leken var slut och vi ropade "fritt fram".

Väl uppe i huset så gömde tre katter och två hunder mig under ett täcke av små envist kittlande hårstrån och ogenerad uppmärksamhet. Den självsäkra blågrå katten och den skäggiga unghunden ansträngde sig mest. I en timme var lurade de mig att arbeta, utan ersättning, med att massera deras lurvigt suckande kroppar.

Och de fick mig till och med att tro att det var för min skull jag gjorde det!


1 kommentar:

Anonym sa...

All kärlek är bra kärlek : )