LIVET OCH LITE TILL

onsdag 30 juli 2008

.a trip down memory lane

Ringde upp en gammal kompis som jag inte pratat med på Gud vet när. Att jag bara hade hans hemnummer gav i och för sig en viss ledtråd om hur länge sedan det faktiskt var. Men ett hemnummer är ju också ett telefonnummer... fast ett väldigt ovanligt sådant. När signalerna gick fram lät det som det brukade, men när det klickade till i luren och en kvinna svarade fick jag panik. Jag hade totalt tappat all kunkap om vett och etikett för hemtelefoni. Hur var det nu man gjorde när man ringer till någon som inte redan vet vem det är som ringer? Och vilka fraser använder man när man frågar efter en annan person än den som svarar?

I morgon ska jag se om jag kommer ihåg hur man gör när man skickar ett fax.

2 kommentarer:

Micke sa...

Brev. Är det någon som kommer ihåg hur man skriver brev? Papper va? Och Penna tror jag. Utan dator alltså.

Steina sa...

När man faxar kommer det ju inga röster genom apparaten så det ska nog gå bra.