LIVET OCH LITE TILL

lördag 12 juli 2008

.regnat inne...mentalt

Idiotskarpa iakttagelser en regnig dag.

1. E byter tonart sju gånger när hon sjunger "blinka lilla stjärna".
2. Polly smakade godare förr och dessutom går käken ur led när man försöker tugga dem. Särskilt när käken några timmar tidigare krockat med Es huvud.
3. Barn huvud är gjorda av en blandning av sten, titan och hårtsomfan.
4. Att packa upp är femtioelva gånger tråkigare än att packa.
5. Käken gör ont även när rulltårta ska avnjutas.
6. Köper man fika för så många vänner man tror man har och det kommer så många vänner som man har, då blir det lite (läs:idiotmycket) fika kvar till en viss person som har noll karaktär.

Så! Det var väl allt jag kunde klämma ur min hjärna så här på eftermiddagen.

2 kommentarer:

Steina sa...

Ja och jag kan inte ens hjälpa dig med rulltårtan.

Comvidare sa...

Men om jag kör den i mixern då? Skulle man inte kunna kalla det "hälsodryck" då? Om man ansträngde sig? Och kastade i några gurkskivor och lite citron?

Nej, jag vet. Mitt perspektiv behöver vidgas lite. Jag hör dig.