LIVET OCH LITE TILL

onsdag 30 juli 2008

.bara så där, istället för ett par nya skor



Jag är i Umeå just nu. Med plånboken i högsta hugg. Min plan i morse var att köpa ett par nya löparskor. Man ska tydligen göra det med jämna mellanrum, trots att de inte är trasiga eller så. Det bär mig emot. Men eftersom plånboken var på hugget så.. Fan. Lunchstängt.

Men se där. En musikaffär. Undrar vad en gitarr kostar? Jag behöver nog ett gitarrfodral också. Och en stämapparat. Och lite strängar och sånt.

Det bidde inga nya skor. Det bidde en gitarr istället. Som singel måste man investera klokt. Att väsa ur sig "jag lirar gitarr" har mycket högre odds än "jag har ett par leriga springskor i hallen" på att det ska bli nåt liggande.

Hemma hos A så visade han hur bra min gitarr lät. Jag är mycket nöjd med mitt köp för det kommer sång ur den också. I basstämma. Hoppas bara att gitarren kommer ihåg vad den lärt sig så att "Tom Doley" inte är det enda den kan spela när vi väl kommer hem.

Såg jag förresten inte en glimt i A's ögon som sa att han ville ligga med mig, när han såg gitarren på min rygg?

5 kommentarer:

Steina sa...

men kära nån!!!!!!

Pseudonaja sa...

Men jaha,
Jag har minsann burit gitarr på rygg ett otal gånger och det har inte gett "resultat". Vad gör jag för fel?

Anonym sa...

Här är min imitation av en person som försöker lära sig att spela gitarr:

"Hang do-

Hang down y-

...

Hang down your head, Tom -


...

..do-

Doley! Hang down your head and-

...

and cry!"

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Comvidare sa...

Steina: visst är jag smart?

Pseudonaja: du kanske har fel frisyr?

Bek: undrar vilken person du imiterar? Någon jag känner?