LIVET OCH LITE TILL

onsdag 9 juli 2008

.födelsedags-pay it forward

Jag kan ha varit lite naiv i min förhoppning om att någon skulle styra upp hela min födelsedag. Men eftersom jag gjorde det för en vän i våras så hade jag närt en förhoppning vid min barm om att någon annan skulle baka den perfekta födelsedagen till mig. När klockan var halv tre och lägenheten förvändlats till någorlunda representativ så skickade jag ut ett mass-sms à la "kom om ni vill, jag har fika". Eftersom jag slutat leka "den perfekta hemmafrun" så blev det 100% köpefika*.

Det strömmade in kvinnor och barn. Det strömmade in sms. Det strömmande in kommentarer på Facebook.

Det visade sig att jag själv inte var så tokig som "någon annan". Jag kan minsann baka mina egna födelsedagar. Allt som behövdes var underbara vänner. Och underbar familj.

Tack för att ni tycker om mig! Allihopa! Även grannen svartvita katt som smiter över på min balkong och lägger sig för att sola på mitt bord.


*Köpefika kostar något mer än hemmagjort och smakar något sämre. Men Jessican blir något mindre stressad av helfabrikat, så något annat var inte tänkbart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar ett litet extra GRATTIS så här under de sista minuterna på din födelsedag. Hoppas du fick en jättemysig dag!
Kram kram

Tommy sa...

Grattis!

En dag försent men bättre sent än aldrig som nån vis grek sa.

Theresia sa...

En försenad födelsedagshälsning från mig - med viss assistans av google:)

These birthday wishes may be
Just a tad, a smidgin' late
But you're always wished much happiness
No matter what the date