LIVET OCH LITE TILL

tisdag 15 juli 2008

.menyn som Gud glömde

Efter en film så tar man en drink. Tar man en drink så gör man det i en trevlig miljö. Letar man efter en trevlig miljö går man till Johan III.

Letar man däremot efter en spännande meny så undviker man ovan nämnda ställe. Hittade kökschefen. Passade på att lufta mina åsikter. Åsiker om deras meny alltså, inte om FRA-lagen eller rätten till fri abort. I den (menyn alltså) kan man nämligen bara välja mellan dessa föga lockande rätter:
1. lax, kokt potatis och hollandaissås.
2. burgare
3. ceasarsallad
4. ribs
5. musslor

Men kökschefen (som jag misstänker själv satt ihop denna kombination) förstod inte mina trevande försök att konstruktivt påpeka vissa brister i menyn. Kökschefen (som köper sina kläder på Dressman) visade stolt upp två nya rätter, varav den ena var så tråkig att den genast föll i glömska:
1. lamkotletter med råriven potatis och rövdinssky.
2. gah

Men snälla herr kökschef (som inte klipper sina tånaglar) be om hjälp om du nu har värdelös fantasi. Och då menar jag inte från din mamma!

4 kommentarer:

Micke sa...

Bra Jessica, har man restaurang får man fanimej visa lite stake. Bildligt talat är det väl bäst att säga. Bara för att restaurangen ligger i Härnösand behöver man väl inte helt sakna Visioner och Vilja. Mat och dryck, hur den görs och serveras och i vilken miljö är nummer 1.
Lite tveksam är jag dock till din snespark över var kökschefen köper sina kläder, vad har det med saken att göra, din osäkra lantlolla? ;-)
Men framför allt! Hur vet du att han inte klipper sina tånaglar??!
Nej nej nej, säg det inte, han går omkring i sandaler i restaurangen.. Hjääälp!

Comvidare sa...

Jag luftar bara mina fördommar. Män med dålig fantasi handlar sina kläder på Dressman. Och handlar man sina kläder där, så har man ingen tanke på hur man ser ut. Och har man ingen ambition att se snygg ut så klipper man inte sina tånaglar heller.

Fördomsprofilen slutförd!

Pseudonaja sa...

Vad är Gah för något? Etnisk mat? Estnisk mat?

Steina sa...

Men varför i hela friden måste du äta?