LIVET OCH LITE TILL

tisdag 15 juli 2008

.mamma mia, finns i smakerna jordgubb och hallon

Vill du se Mamma Mia så rekommenderar jag att du gör det på förmiddagen, annars finns risken att sockerchocken håller dig vaken hela natten. Men om du lovar att borsta tänderna noga efteråt så ska jag berätta var du kan hitta filmen. Gå direkt mot lösviktshyllan. Tänk "rosa bubbelgum" och du hittar den rätt snart. Ibland kan jag också känna ett sug efter lösgodis, men oftast föredrar jag nåt salt och krisigt. Nåt med smak av ironi. Men jag kunde ändå inte hålla tårarna borta när Meryl Streep sjöng "the winner takes it all" (filmen hade förövrigt inte varit sevärd med någon annan i huvudrollen. Försöker föreställa mig Julia Roberts som leading lady, men det går inte eftersom hon skyms av en kalkon).

Gick från filmen med tre stora kariesangrepp. Pierce Brosnan är väl inte Meryl Streeps typ? Borde inte "mamma mia" utspelas i Italien istället för Grekland? Och textningen under sångerna var mycket irriterande.

3 kommentarer:

Micke sa...

Jamen va f-n Jessica, seriöst nu! Gör rescensionen dubbelt så lång, men lika ball. Skicka sen in den till tidningen och få betalt. Du har en übercool förmåga att såga folk och företeelser längs med fotknölarna. Du skall bli rescensent av matställen och övrig kultur säger jag bestämt. Gör du inte omedelbart som jag säger blir jag skitförbannad på dig din mes.
Puss På dig!

Comvidare sa...

Va! Kan man få betalt av att såga kulturen? Var? Var? Var?

Steina sa...

Det är klart du kan få betalt för att såga. Vilken tidning som helst med självaktning håller sig med egna motorsågsmassakrerare. Se till att skicka in ett antal avsågade filmer och böcker och sånt till expressen och sundsvalls tidning och grönköpings veckoblad så kan du gå ut och äta nån gång ibland.