LIVET OCH LITE TILL

torsdag 31 juli 2008

.muterade 30-åriga kvinnor.

Varför har ingen berättat att en kvinnas magen jäser ut när hon passerat dryga 30? Alltså inte som mjuka veck, utan stenhård och klotrund som om hon vore gravid. Det är inte bara jag som noterat denna mutation, utan flertalet kompisar har hittat samma utväxt på sina annars hyfsat platta magar. För mig gick det så långt att jag gjorde ett graviditetstest. Irriterande nog (nåja, kanske bara i ett avseende) var det negativt, så frågan kvarstår. Är jag, och mina medsystrar, döende i någon ännu ej upptäckt sjukdom? Och kommer sjukdomen i så fall att uppkallas efter mig?

8 kommentarer:

Tesa sa...

Samma sak för mig, fast det är mest bara när jag har ätit har jag upptäckt. Och så hade jag en period för ett halvår sen som inte var nåt vidare. Hujja... jag testade mig också! :)

Steina sa...

Jamen det där är nog början till gumfläsk ännu förrädiskt gömt under de få muskler som ännu återstår av ungdomens tränade maggördel. Det hjälper att rida. Och då menar jag på en häst....

Comvidare sa...

Gumfläsk! GUMFLÄSK! Mitt liv är inte värt att leva längre....låt mig kvävas i mitt eget gumfläsk!

Pseudonaja sa...

Jag tror att det vore bäst om du lade up en bild. Saker och ting blir så abstrakta utan en illustration.

;-)

Tommy sa...

Vi män har samma sak men där kallas det ölmage, oavsett ursprunget. I mitt fall är det nog chokladmage. =)

Hur som helst så dyker den upp nångång mellan 30 och 40-års kalaset. Oavsett hur man såg ut innan dyker den upp och fastnar som en gaffatejpad mjölpåse på x antal kilo.

Vi (män) testar oss dock aldrig för graviditet. det känns liksom som överkurs.

Lev väl!

Anonym sa...

Alltså det där verkar ha med sittande att göra tycker jag. Jag upplvede det under skolåret men nu när jag jobbar igen, stående gående och springade 7 av 8 timmar, nu är den borta igen.

Comvidare sa...

Nu när jag jobbar igen, sittandes på min röv 7 av 8 timmar, så kommer min mage att... bli ett handikapp? Väl framme vid novemberlovet kommer mina armar inte att räcka fram till tangentbordet.

Det kommer att publiceras bilder. Kanske till och med reportage! Gissar att programtiteln kommer att vara "otroligt, men sant" eller "för fet för ett fuck"

Anonym sa...

Bästa sättet att bränna fett är faktiskt vandring med packning. Fjällvandring, anyone?
Läste f.ö. just idag i VK att fjällvandring är på uppåtgående som semesternöje bland svenskarna!