LIVET OCH LITE TILL

tisdag 8 juli 2008

.hur man firar en födelsedag

Så här är det. Om några timmar var det 33 år sedan jag föddes. Jag kan tänka mig att jag skrek rätt mycket och att jag sket fullständigt i nån annan än mig själv. Sitter här och funderar om det kanske är så man ska fira sin födelsedag, dvs återuppleva första dagen i ens liv i den fulländade egoistiska andan som bara ett barn hittills klarat av.

För att jag ska lyckas med detta så kommer jag att behöva:

  • barnmorska (eller annan person) som intygar att jag är perfekt skapt
  • mamma (eller annan person) som har total fokus på mitt välmående
  • säng (eller annan skön plats) där jag får ligga hur länge jag vill
  • mjölk (eller annan god dryck) för att få energi
  • badbalja (eller annan behållare avsedd för vatten) för att jag ska lukta gott
  • sparkbyxa (eller annat mjukt plagg) så att alla tycker att jag är sötast
  • släkt (eller annan samling människor) som uttrycker stor beundran för mig

Inga kommentarer: