LIVET OCH LITE TILL

fredag 28 december 2007

.varför ska man dejta dig?

Väldigt konkret fråga på Spray Date.

Svaret är fem ord långt.

Man ska inte dejta mig.

Vill man dejta mig så ska man inte dejta mig. Liksom. Jag kommer inte till min fördel i en öga mot öga situation. Eller så kommer jag för mycket till min fördel. Jag är perfekt tillrättalagd. Skrattar lagomt mycket. Är väldigt intresserad och förvånandsvärt intressant. Jag har rätt kläder. Vickar på höften förföriskt. Suger med blicken. Och killen faller. Och jag avskyr.

Nej, mig ska man ta på bar gärning. Nästla sig in i min kompiskrets. Bli bästis med min mamma. Skälla ut mig på jobbet.

Hitta mig när jag är sårbar.

Hitta mig när jag är äkta.

Lycka till!

(de senaste sa jag mest till mig själv.....)

1 kommentar:

Micke sa...

hmmm
men för att göra allt detta; nästla sig in bland dina kompisar, bli bästis med morsan, skälla ut dig på jobbet för att få fram den där äkta Jessica så måste man ju redan ha sett den riktiga Jessica, annars skulle man ju inte göra det, det skulle inte vara värt det.

Du får nog ge lite mer credit till grabbarna, dom är klokare och ser mer än du tror. Ja, inte alla kanske.

Å lite komplicerat blir det ju om du avskyr de som faller för dig. Du kan ju inte veta av vilket skäl egentligen ju.

sörru, alltså, liksom, bafatt, vettu, vadåra!