LIVET OCH LITE TILL

söndag 23 december 2007

.kroppen eller själens behov

Jag behöver två saker just nu. Kroppslig närhet och själslig närhet. Men av någon anledning ställs dessa två mot varandra. Jag tvingas välja.


Min kropp skriker obönhörligt efter en famn att vakna i. Händer som bekräftar. Mun som eggar.

Min själ skriker högljutt efter någon som hör mig. Någon som vill insupa den jag är.


Men av någon anledning ställs dessa två mot varandra hela tiden.

Testas jag för min ytlighet?

Testas jag för min desperation?

Men jag vill inte vara med! Jag vill inte testas mera. Jag vet ju redan svaret.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Själ och kropp är ett, inte två olika. Ge dem samma sak, för de visar samma sak, fast på två olika sätt.

Micke sa...

Ja, du testas. Det är föreningen för certifiering av kvinns som just nu gör en undersökning av din förmåga att stå emot olika saker och ting här i världen. Vi bryr oss inte om att du eventuellt har svaret. Vi testar på ändå. Alla testas av oss.