LIVET OCH LITE TILL

torsdag 27 december 2007

.så var det min tur

Ett kundmeddelande. Coop Forum. Så var det "äntligen" mitt registreringsnummer som ropades ut. Som jag väntat. Som jag fasat.

Blodet rinner ner från övre halvan av kroppen, ner till tårna, vilket skapar en olidlig resonans i mitt huvud. Ljudet av mina egna hjärtslag överröstar pantautomaten och ketchupflaskor som åker i golvet.

Vet inte riktigt vad jag ska hoppas på i det här läget. Kan det möjligtvis vara så att de lottar ut biobiljetter med min registreringsplåt som vinnande rad? Kan det vara så att nån kört in i min bil och vill ersätta skadan med en spitter ny bil?

Nej.

Min bli åker omkring ute på parkeringen.

Jag hade inte lagt i handbromsen. Igen skall tilläggas.

Förra gången blockerade min bil en hel körbana innan jag lyckades smyga ut, relativt obemärkt, och flytta på den.

En herrelös bil på en parkering var en smal sak. Jag vet ju vid det här laget hur man reder ut situationen.

Man gör sig osynlig.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Ha ha! Jag har gjort samma sak med en gammal rostig sak jag hade. Fast min rullade låååångt på den kraftigt lutande parkeringen och tur i oturen klämde sig den lille fule f*n in precis mellan två nya dyra andra bilar innan den stannade. Pusta...

Jag lägger för övrigt aldrig i handbromsen. Använder alltid bara ettan eller backen! :)

Micke sa...

Jaa, vad ska man säga. Jag fick mig i alla fall ett gott skratt sent på natta när jag läste om dina bravader.
Tror dom har ditt regnummer i sitt register nu. Nästa gång kommer dom att ropa dit namn istället, ha ha ha!