LIVET OCH LITE TILL

söndag 16 december 2007

.rätt sorts skor

Jag är ute efter ett par skor. Är beredd att investera rätt mycket i det rätta paret.

Säljaren visar mig ett par som står långt bak i butiken. Jag har sett dem förut, men inte tittat närmare på dem. Det är ett par rejäla kängor. Med halvhögt skaft och snörning. De är sköna att ha på sig, det medger jag. Men knappast några skor jag skulle ha på fest, eller ens på jobbet.

Längre ut i butiken, mer i blickfånget, står ett par andra skor. Jag kan inte på direkten se vad de är för speciellt med dem, men jag dras till dem. Provar dem och tittar mig i spegeln. Jag älskar bilden av mig själv som skorna ger. De framhäver verkligen mina former. Jag är dock lite osäker på hur dessa skor passar med annat jag har i garderoben hemma. Men skorna får mig att känna mig väldigt sexig.

I kassan står en kvinna och betalar ett par skor. Jag blänger avundsjukt på dessa. Typiskt att hon hittade dem först. Jag följer henne med blicken hela vägen när hon går ut genom butiken. Hoppas att hon förstår vilket kap hon gjort tänker jag.

Min uppmärksamhet faller åter på mig. Jag har ett par skor på fötterna och ett par skor i händerna.

Vem ska jag välja?

4 kommentarer:

Micke sa...

om du pratar om skor, skulle jag välja båda paren och byta efter humör.

om du pratar om män, så vart det värre, tror inte dom uppskattar att bytas ut efter humör.

men jag tror att du egentligen vet, innerst inne, hur du vill ha det. välj en sort som tillåter dig vara dig själv, det skulle jag göra.

Steina sa...

Men tänk om skorna väljer några andra fötter än dina. Eller om de byter fötter varannan dag, så att du aldrig vet om de är hemma hos dig eller hemma hos den andra fotägaren. Eller ännu värre, om skorna inte kan välja alls utan står där ambivalenta i din hall och bara har kostat en massa pengar.
Nej sådana skor skulle jag inte rekommendera dig att köpa. Ta några som blir kära i dig vetja!

Anonym sa...

eller är det kanske dax o gå barfota ett tag!!!

Comvidare sa...

Jag lånade hem ett par och provade. Man fick tydligen göra det. Gick runt med dem ett bra tag. Jag gillar dem. Men jag har inte bestämt mig. Troligtvis behåller jag dem tills säljaren börjar skälla på mig. Det brukar bli så. Jag är nämligen lite dålig på att bestämma mig. Men skorna, de brukar i givakt i hallen, tills jag tröttnar på dem och sparkar in dem under sängen. Men utan att ha bestämt mig....... När säljaren äntligen får tillbaka skorna är de dammiga och nötta.