LIVET OCH LITE TILL

torsdag 25 oktober 2007

.smaken är som baken

Läste nyss ett inlägg i Jojos blogg och måste bara få spinna vidare på den tråden. Smaker som inte passar ihop är ämnet för dagen.

Till att börja med är det bara att konstatera att alla kan inte tycka om allting heller. Jag kan tex acceptera att folk äter lever och blodpudding. Bara jag slipper. Men vissa smakkombinationer måste vara ett skämt.

Kalles kaviar med banan till att börja med. (väntar med spänning på Kalles apelsin)

Maränger som smakar tandkräm (eller pepparmint som expediten sa. Vad är skillnaden undrar jag?)

Norrlandsfenomenet apelsinmjölk (50% mjölk, 50% apelsinjuice), kortlivad produkt visserligen. Ingen kioskvältare, snarare hyllvärmare i kyldisken.

Popcorn med floursocker.

När krullar sig er tunga? Fyll på med kreativa smaksensationer.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Majonäs på smörgåsen tillsammans med makrill i tomatsås är för mig helt oförståeligt. Det gillar de här nere.

Och själv klarar jag inte cheddarpopcorn. Hu. Fast jag gillar förstås inget snacks med ost.

Anonym sa...

Måste bara berätta att jag smakat Kalles med banan... VIDRIGT!!!!!
Tänk er att blanda kaviar med banankrämen som man fick som barn hos tandläkar´n! FY F**!