LIVET OCH LITE TILL

onsdag 10 oktober 2007

.första dagen av dagarna

Vaknade. Kom direkt ihåg vilken dag det var. Tänkte positiva tankar. Hoppade in i duschen. Sminkade mig. Såg dottern som sov varmt i min säng. Kröp ner igen. Sov en timme till.

Mitt val. Sätta ett värde på mig själv.

Såg på väg till jobbet en pensionär med täningskläder och Mp3. Log.

Hans val. Han satte ett värde på sig själv.

Jag har faktiskt inte tänkt så många begränsande tankar idag. Speglar det en verklighet? Har jag motat Olle i grind? Var det slumpen? Det återstår att se.

Min första dag av dagarna.

Jag deltar i tiodagarsutmaningen eftersom ... jag vill bryta negativa tankemönster.

3 kommentarer:

Micke sa...

Mmm, inte så tokigt. Ser bra ut! Fortsätt så.

Pseudonaja sa...

Jag ser fram mot att läsa hur det går och håller tummarna!

Maria sa...

Heja dej, vännen.
Stor kram.