LIVET OCH LITE TILL

tisdag 12 augusti 2008

.den där tjejen utan tålamod

Jag har löst ett träningskort. Det betyder att jag, inte bara frivilligt, utan även betalar 2000 spänn för att få krypa ner i en källare där luften stått stilla sedan Arnold hade sin storhetstid som kroppsbyggare. Jag tänker inte gå in på hur äckligt jag tycker det är med feta män som stänker svett på inredningen. Jag tänker inte gå in på hur fånigt det är med killar som bara rör sig i lokalen för att visa upp sig. Jag tänker inte heller gå in på att det aldrig finns någon personal i lokalen som man kan fråga hur maskiner fungerar.

Jag tänker prata om mig. Den där tjejen utan tålamod.

Kommer på mig själv med att tänka "nu djävlar ska allt bort" Som om det endast krävs en ordentlig genomkörare vid ett tillfälle, och så vips har man den där perfekta kroppen. När jag har bestämt mig, så vill jag se resultatet omedelbart.

Men vänta lite nu. Vad är det där jag känner i gäddhängsmuskeln? Anar jag träningsvärk? Minsann. Jag fick visst ett omedelbart resultat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att den "perfekta kroppen" innefattar starkare muskler, bättre kondition och lite mer smidighet snarare än någon viss form...!?

Mitt tips är att fokusera på och glädjas över varje gång du kan öka en vikt eller köra lite hårdare. Det kommer kännas mycket bättre och de resultaten kommer inte att dröja!

Comvidare sa...

Vem är det som berättar allt detta för mig? Men, se! Är det inte tjejen med den perfekta kroppen?! Ja, det var minsann ett märkligt sammanträffande ;)

Om jag ska vara ärlig så är det såklart både och! En vältränad kropp ger nya former. Former som jag gillar. Och det märks faktist redan nu. Min berömda stora mage har börjat dra ihop sig. Jag har ett otroligt muskelminne, så på det sättet är min kropp perfekt. Hurra för min perfekta kropp!

Anonym sa...

Tänk om det var lika lätt för alla... min mage har uppenbarligen gravid-minne och vägrar ge med sig trots att man tränar... :-(

Jag bara undrar vilken stor berömd mage du syftar på egentligen? Jag har då aldrig sett nån sån på dig sen Elsa låg där!

Comvidare sa...

Den är berömd för att den är omnämnd ett antal gånger här i bloggen. Man kan nog dra slutsatsen att jag har en ohälsosam fixering, ja! Helt korrekt uppfattad av dig där, kära syster.