LIVET OCH LITE TILL

torsdag 14 augusti 2008

.hittat på en dejtingsajt

Det här hade en kille lagt in där man ska fylla i vem man söker:

Kvinnors svenska i kontaktannonser:
i 40-årsåldern = fyller 50 i år
äventyrlig = har legat med alla
vältränad = saknar bröst
medelmåttigt utseende = ful som stryk
vacker = patologisk lögnare
feminist = fet
rolig = irriterande
new age = kroppshår på fel ställe
öppet sinne = desperat
utåtagerande = pinsamt högljudd
professionell = bitch
mullig = fet

Jag gissar att han försöker vara rolig, men det är inte roligt när man förstår att det är såhär kvinnor (kan) uppfattas. Försöker man vara professionell så är gränsen hårfin innan man trillar över till att vara en bitch. Ligger man med vem man vill, när man vill, så ligger man visst med alla. Och är man rolig, så får man passa sig så att man inte uppfattas som irriterande.

Fan vad jag hatar dessa orättvisor. Fan vad jag hatar att springa i motvind. Fan, fan, fan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

å andra sidan behöver man inte ta livet så himlarns hårt, man kommer ju ändå inte levande ur det!

/K

Steina sa...

Nåja, jag undrar om jag inte hört motsvarande fördomar ur en viss mun, vad gäller de manliga ytligheterna....

Micke sa...

Lugn å fin, du låter ju nästan lika bitter som killen.

Comvidare sa...

Bitter?
Jag har bara inte den typen av humor.

Anonym sa...

Det tråkiga är att han fått det med modersmjölken och kanske senare vid sandlådan då mamma säger till väninnan att "han inte kan prata ordentligt för han är ju kille"!! Inte konstigt att samhället är ojämlikt, vi killar måste ju bryta något som är inbankat sen vi tittade ut. Prata med barnen, inte om dem.