LIVET OCH LITE TILL

tisdag 12 augusti 2008

.tjänster mot gentjänster nån?

Man måste beundra betalningssättet "tjänster och gentjänster". Alla föds ju med olika talanger, och fiffigt nog har de talangerna ett relativt värde. En klippning mot ett däckbyte? Ett sångframträdande mot en bit mat? En barnpassning mot en kram?

Jag har dessvärre inte begåvats med någon talang, värd att ersätta mig för. I och för sig sålde jag en burk marmelad för en tjuga till en kollega för något år sedan. Jag tittade snopet på henne när hon fiskade upp den prassliga sedeln. Bet mig i tungan. Jag hade velat säga "måla om villan", för det skulle mer motsvara värdet av min arbetsinsats. Jag kokade inte mer marmelad efter det.

Men sen kom jag ju på det! Jag ger ju er, läsare/snifflare, underhållning varje dag! Det är garanterat värt något.

Så! Nedan följer en lista på saker jag behöver hjälp med. Anmäl er i kommentatorsfältet nedan.

  • byta av framljus på bil (osäker på om det är själva lyktan eller bara lampan, men att ta reda på det ingår i arbetsuppgifter)
  • toppa håret
  • laga, alt byta lampor på de infällda lyserna ovanför badrumsspegeln
  • riva tapeter i sovrummet
  • lägga golv i sovrummet
  • tapetsera i sovrummet
  • spika lister i vardagsrummet
  • gå med kläder till klädinsamlingen
  • åka bort med grovsopor
  • lista ut varför jag inte kan överföra korten från mobilen till datorn
  • hångel
  • baka småkakor

9 kommentarer:

Micke sa...

haha haaahha jahaja eftersom jag snifflar mest varje dag så får man väl stå ut med hångel varje dag då. Fast, jag bor ju i stora staden så det funkar ju inte, vi får väl kompensera med makalöst vidunderligt sex i flera dagar när du väl kommer på besök. Eller så får jag väl baka några småkakor att skicka upp. : )

Comvidare sa...

Kom igen Micke! Min mamma läser den här bloggen...

Jag avtsår gärna det makalöst vidunderliga sexet med motiveringen att det inte står om det kommer att vara bra eller dåligt. Känns lite som grisen i säcken. Men småkakorna tar jag gärna. De vet jag kommer att vara goda eftersom jag testkört din fikafixarförmåga.

Pseudonaja sa...

OK, då lovar jag din mamma makalöst vidunderligt sex. Någon rättvisa får det väl vara?

Comvidare sa...

Hahaha! Haha! Ja, om mamma verkligen läser min blogg så lär jag bli varse det inom kort. Tror du inte?

Pseudonaja sa...

Ja, jag gissar på att hon antingen blir väldigt arg eller glad.

Anonym sa...

eller är glad för det lilla!!

/K

Steina sa...

Ojdå jag som trodde det här var en gratissida....

Comvidare sa...

Har K någon vetskap om hur litet det lilla är när man pratar om Pseudonaja?

Det är gratis för dig Steina, för jag antar att du skulle ta betydligt mer i timmen för KBT-terapin som du använder på/mot mig.

Pseudonaja sa...

Jag känner just ingen K som borde veta...