LIVET OCH LITE TILL

torsdag 21 februari 2008

.den där kvinnan

Så gjorde jag det. Samlade inspirationen i en vattenflaska från försvarsmakten och åkte till gymmet. Vid första anblicken såg allt ut som sist. Aptrångt med maskiner i ett ungkarlsinrett källarutrymme. Mycket krom, många speglar och Discovery på TVn.

Men där stod de. Nyförvärven. De såg lite malplacerade ut bland allt stål, de där svarta med blinkade displayer. Tog mod till mig och presenterade mig. Hon blinkade till svar. Tog mod till mig och klev upp. Hon svarde med ett tydligt "tryck enter" i versaler. Efter förnedringen med att både avslöja ålder och vikt så satte hon igång med att försöka kasta av mig. I 40 minuter försökte hon. Jag klamrade mig fast med armar och ben, men stod som segrare i slutändan. 850 kalorier fattigare. Men jag vann!

Inga kommentarer: