LIVET OCH LITE TILL

tisdag 12 februari 2008

.att sova sig till en annan plats

Åkte en sisådär 40 mil idag. Sov i 30 av dem. Minst. Det går fortare då. Man vaknar i en annan del av världen, där de pratar konstigt, men vackert. Piteå.

Jag minns när vi åkte på semestrar när jag var barn. Jag sov mig rakt igenom dem. De andra pratade om höga berg och djupa dalar. Jag om gamnacke.

Som vuxen kan jag knappt ta mig tur och retur från dagis. Det är en 15 minuters bilfärd. De har hänt att jag måstat stanna i en parkeringsficka och vila ögonen ett ögonblick.

Att färdas i ett rullande fordon är som sömnpiller för mig. Landshövdingen är ett annat sömnpiller.

Och trots att jag sovit i princip hela eftermiddagen så kommer jag inte att vara svårvaggad inatt.

Godnatt.

ZZZZ

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, du har ju t.o.m. somnat stående i bilen efter bara 2 minuters körning. :-) Kram mamma