LIVET OCH LITE TILL

söndag 24 februari 2008

.är det en form av hypokondri?

Jag är rätt säker på att jag är gravid. Min mage är stor och rund. Inte kan det vara en helt vanlig viktökning? Hur jobbigt skulle det vara? Äh, det behöver jag inte fråga eftersom jag vet att det skulle vara apjobbigt. Då måste jag sluta fika. Eller åtminstone inte fika varje dag. Flera gånger.

Sen är det logiskt att jag är gravid eftersom jag varit så trött. Och haft känslorna utanpå kroppen. Varit hudlös som en vän skulle ha sagt.

Och boken vi lånade på bibblan, som handlade om hur barn blev till. Hallå! Är det inte ett vääääldigt tydligt tecken?

Att vara gravid är rätt tillåtande. Man får äta vad man vill. Hurra! Det är ok att skälla och gråta. Jippie! Man får vara ledig väldigt länge. Lyx!

Så.

Nu återstår bara att berätta för barnets far. Jag är inte så säker på vem det är. Kanske får vänta tills det är fött och se vem det liknar. Och det är faktiskt rätt snart. Jag gissar att jag är i månad åtta nu, med tanke på hur stor magen är.

Inga kommentarer: