LIVET OCH LITE TILL

onsdag 16 april 2008

.guldbyxorna

Det var väl själva den vad svårt det var att göra av med pengarna den här månaden. Till att börja med så fick jag min nya lön, sen fick jag drygt en månadslön till i form av semesterersättning, sen envisas försäkringskassan med att skicka pengar och till sist ersättning för utlägg jag förträngt.

Saldot på mitt konto håller en konstant hög nivå trots att jag hittar saker jag vill ha. Jag känner mig förvirrad. Nästan provocerad. Jag har ju vant mig vid ett nollsummespel varje månad. Hur bara vågar kontouttraget visa femsiffrigt?

3 kommentarer:

Maria sa...

Det är bara att gratulera!

Det här tillståndet förtjänar du :)

Anonym sa...

Perfekt! :-D
Tråkig som jag är så tipsar jag om att du ska stoppa undan och spara åtminstone lite av överflödet för nåt kul senare med (t.ex. semester i sommar ;-) )

Steina sa...

... man kan sudda på kontoutdraget kanske.