LIVET OCH LITE TILL

torsdag 10 april 2008

.att vara en tvåa

För att göra en lång historia kort så behöver jag (med personlighetstyp 2 -hjälparen) göra detta för att utvecklas:

• Att lära sig lägga märke till sina egna behov och önskningar
• Att ta emot från andra
• Att ge näring åt sitt eget själv
• Att utveckla oberoende och självtillräcklighet
• Att inse att kärlek inte är beroende av hur mycket andra behöver en
• Att utveckla den känsla av ödmjukhet som kommer av vetskapen att man inte vet vad man ska bidra med

Kolla in om du känner igen dig!

2 kommentarer:

Tesa sa...

Jag är en 6:a! :)
Personlighetstyp 6 – Skeptikern
– den trofasta, trygghetsorienterade typen

Hm...det stämmer faktiskt en hel del. Utmanaren stämde lite grann, men inte lika mycket (kollade om det var nån mer text som kändes rätt för mig).

Micke sa...

Jag kan meddela att jag är en 4:a. Och en riktigt bra och unik 4:a.

Som bäst är Fyror inspirerade och synnerligen kreativa. De har förmågan att förnya sig själva och omvandla sina upplevelser.

Fyrornas väg till utveckling:

• Fokusera på vad som är positivt i nuet
• Handla konsekvent trots att känslorna är intensiva och gör tvära kast
• Inse att känslor inte är den enda verkligheten
• Lära sig uppskatta det alldagliga

• Att återerövra känslan av fullständighet här och nu genom att lära sig uppskatta nuet och sig själva som de är, utan att för den skull behöva vara speciella och unika