LIVET OCH LITE TILL

onsdag 23 januari 2008

.vi gör oss klara för ett bröllop

I ett år har min äldre syster bubblat och skrattat. Hon ska nämligen gifta sig den här helgen. Ja, inte bara hon....hon har ju hittat nån att gifta sig med förstås. Döh. Själv har jag väntat på att min polett ska trilla ner. Att jag också ska fatta att det är festlighetet på gång. Men icke. Sa Nicke.

Tills i eftermiddags. När jag stämplade ut. Och ilande hem med bröllopshäftena i högsta hugg. Då kom lite nervositet och en stor portion längtan.

Men för er ska jag erkänna en sak. Jag är lite rädd för att jag ska känna mig väldigt mycket singel. Tokmycket singel och rätt så patetisk. Kommer att titta mig omkring och se att folk gifter sig kors och tvärs. Nåja, jag ska inte ta i så att jag kräks men ialla fall två "folk". Och inte ska E följa med heller. Så jag kan inte skjuta henne framför mig, sträcka på mig och klistra på ett malligt - jag är ju ialla fall mamma.

Äh, förresten. Jag ska sträcka på mig och klistra på ett malligt - jag är faktiskt brudens lillasyster.

Pilutta er!

Na, na, na, na, na, na.

*räcker ut tungan*

4 kommentarer:

Micke sa...

Vad jag vet så är brudens lillasyster högvilt på dylika övningar. Så.. singel, ja visst, men en mycket eftertraktad sådan, det där kan bli jobbigt för dig att hålla undan alla snubbar med rakborstar i hatten.

Pilutta dig själv!

å ett gäng lyckönskningar, till brudparet.
Tjaa, till dig också då.

Tesa sa...

Önskar också brudparet lycka till och misstänker att känslan över att vara singel kommer att försvinna när du väl är på plats.
Bröllop är roligt! Åtminstone har jag haft väldigt roligt på de jag varit på.

Steina sa...

nåja, bröllop kan vara ena riktigt eländiga tillställningar...passa på att frossa i singelvåndan, ta ut varenda droppe av plågan, njut av martyrskapet...En dag står du där själv och ska gifta dig och då är det mycket som är slut... öh...äh, det blir nog inte så farligt hörrdu!

Anonym sa...

Säger bara fyra bröllop och en begravning. Är inte det här bröllopet ditt tredje eller fjärde? Så då blir det väl som Askungen sjunger.. En dag är prinsen där