LIVET OCH LITE TILL

lördag 1 september 2007

.att ligga med sina kompisar

Jag blir mer och mer övertygad att man måste ligga med sina manliga vänner för att man ska kunna ha en bra (läs:bäst) relation. Så är det för mig ialla fall. Mina aldra bästa killkompisar har jag haft en relation med. Även om den har varit väldigt kort i vissa fall......

Ta J till exempel eller S. Vi har blottat oss för varandra (i dubbel bemärkelse) så nu finns det ingen anledning för mig att vara på min vakt. Vi har varit där. Och vänt. De är ärliga och öppna mot mig på ett sätt som de nog inte skulle ha varit annars. Jag är mer rakt på sak och avslappnad på ett sätt som jag inte skulle vara annars.

För ärligt! Visst är det så att även tjejer tänker de där "förbjudna" tankarna. Undrar hur den kompisen ser ut naken..... Undrar hur det känns att kyssa honom eller henne.....

Och från och med i går kväll så har jag ännu en bästis att lägga till på min lista. En lyckad övergång. Från dejting till vänskap. Kärleken får vänta.

Tillägg: Jag pratar alltså om nya bekantskaper, inte barndomsvänner.... Inte vänner som man haft i åratal.

2 kommentarer:

Tesa sa...

"Problemet" är bara att de där allra bästa vännerna kan man inte fortsätta hoppa i säng med resten av livet också. Man behöver ofta (fast faktiskt inte alltid) nån som blir lite mer.
Synd att det inte gick däråt, men det kanske var meningen?

Comvidare sa...

Det var inte så synd att det inte blev nåt mer faktsikt. Och det säger jag inte bara för att det inte blev nåt. Potentialen fanns inte där. Det var mest fysiskt.

Men jag kommer nog att behöva den där bästa vännen som blir nåt mer framöver. Helt klart!