LIVET OCH LITE TILL

måndag 24 september 2007

.några viktiga ord

Några få ord i en blogg gör mig varm inombords. Några korta kommentarer i en chatt får mig att skratta högt. Några väl menande nedskriva ord får mina tårar att sakta trilla ner för kinden.

Några viktiga ord kan väcka mig.

Det skrivna språket kan vara nog så fängslande. Nog så intensivt. Nog så ärligt.

Text är genvägar för mig. Mer rakt på sak. Därför skriver jag saker här som jag inte skulle kunna säga högt. Det är svårt att skratta bort nedskriva bokstäver. Det är svårt att ångra sig halvvägs. jag hoppar. Jag chansar.

Några viktiga ord från mig kanske kan väcka dig?

3 kommentarer:

Micke sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Comvidare sa...

Det blir som man tänkt sig ibland. Min avsikt var att lära känna en massa nya människor och det håller jag på att lyckas med. Bara sådar.

Kan man få för många vänner?

Inte jag. Jag samlar på dem! Jag samlar på intryck. Jag letar finneser hos folk jag pratar med. Både verbalt och skrifligt.

Några vikiga ord från tre viktiga personer. Bara sådär.

Micke sa...

Tog bort min tidigare kommentar. Varför? Tycker att det blev och kunde bli feltolkningar framför allt hos mig men också hos alla andra som läser. Fegt? Kanske. Jag tappade visst balansen ett tag. Ord är viktiga för mig också och då får man inte slarva, som jag gjorde.
Så, balansen återställd, nu kan det fortsätta som tidigare.