LIVET OCH LITE TILL

torsdag 6 maj 2010

.ryggläge = dödläge

Antingen så kommer jag att nysa ihjäl, eller så dör jag mitt i en läggningsprocedur. Och ljudet ni hör i dödsögonblicken är min ryggrad som knäcks. För när jag ska krångla mig upp från sängen, efter den obligatoriska sagan på kvällen, så har min rygg låst sig. Alltid! Men jag måste upp. Därför har jag utvecklat en teknik som går ut på att jag rinner ner på golvet. Väl på alla fyra så kan jag krypa därifrån.

Men värre ändå är när jag ligger i min egen säng och känner sticket i näsan som accelererar till väldigt obehag på en microsekund. Och den tiden är allt jag har till att skriva mitt testamente och ringa alla nära och kära innan det låter snap-crackle-pop!


Kiss my arse! Eller förresten, jag gör det själv så det blir ordentligt gjort!

1 kommentar:

Comvidare sa...

Är man för ung om man som 35-åring köper en säng med hiss?