LIVET OCH LITE TILL

måndag 22 juni 2009

.obs! lånad mail

Lägger drömmar på lager när jag klickar mig fram på Blocket. Nu stavas drömmen sommarstuga. Fast det har den gjort rätt länge om jag ska vara helt ärlig. Bilden av en avslappnad mamma och en sommarvarm dotter kan inte riktigt släppa taget om mig. Särskilt inte nu när jag fått nys om ett intressant objekt. Jag har redan byggt ut trädäcket, skrivit inbjudningar och målat om i vardagsrummet som jag aldrig sett.

Mitt i allt klickande så stöter jag på textraden: Obs! Lånad mail.

Vem år 2009 har inte tillgång till egen mail? Kan man leva utan mailadress? Hur gör man då?

Mer bakom flötet: Min ultramoderna bostadsrättsförening har skickat ut en förfrågan om vi vill betala via autogiro. Va?! Om tjugo år kanske de har kommit på att det finns något som heter e-faktura. Och då kanske tanten med sommarstuga också hunnit skaffa mail.



2 kommentarer:

KCL sa...

Hehe, min hyresvärd är tydligen lika modern som din bodstadsförening. Med mina hyres avier kom det ett brev. Från o med i agusti så kan ni betala via autogiro....

Vardagslyx... sa...

Åh vad jag behöde det fnisset! Tack!