LIVET OCH LITE TILL

måndag 8 juni 2009

.benny andersson, jag och annat som har med val att göra

När Benny Andersson fick höra om valorättvisorna som drabbade F! stoppade han in en miljon kronor på deras konto.

När comvidare fick höra om valorättvisorna som drabbare F! satte hon sig i en bil och körde ut valsedlar till lokalerna i utkanten av staden som annars skulle blitt utan.

Jag bidrog efter min förmåga. Han efter sin. Benny Andersson och jag drar vårt strå till stacken i demokratins tjänst.


I ett annat mindre val har jag fått uppgiften att föreslå kandidater till styrelseposterna. Jag känner mig lite motarbetat av sittande ordförande. Styrelseprotokollen får jag minsann inte titta på och hon tänker då rakt inte berätta något om vem hon är eller vilken bakgrund hon har.

"Nu får det fan-i-mig vara nog" skrek hon genom luren.

Det kan vara så att valberedningen nu letar efter mer samarbetsvilliga personer till styrelsen. Det kan vara så.


4 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Älskade Comvidare, jag önskar att du hade kört ut valsedlar till Tjörns distrikt. Själv fick jag inte göra det eftersom jag valarbetade. Istället fick jag sprätta röster med handskrivna varianter: Feministiskt Alternativ, Schymans parti, IF etc. De flesta blir nog underkända!

Anonym sa...

till comvidare: stort tack, utan din och Bennys hjälp hade det aldrig gått så bra som det gjorde!

till Howdy: Nästa år är det val igen, säg bara till vart vi ska skicka valsedlar så kommer de!!

/Emma i F! Härnösand

Anonym sa...

Vilken underbar ordförande ni verkar ha, jag blir djupt imponerad. Tänk vad lätt det ska vara att få folk att engagera sig med såna "eldsjälar" omkring sig. :-P

/C

PS. Det kan också vara så att föreningen istället borde se sig om efter en ny ordförande...

Comvidare sa...

Fick ett telefonsamtal. Personen på andra sidan luren bad om ursäkt för att hon "lät som en surkärring". Stort av henne att ringa upp. Nu är vi vänner igen. Hoppas jag.