LIVET OCH LITE TILL

måndag 22 juni 2009

.gift kåt man

Jag är ett äventyr. Eller så står det lovligt byte i pannan, fast det är inget jag själv ser när jag tittar i spegeln. Men tydligen är det så att man kan använda mig till att testa gränserna på. Särskilt om man är gift. Då kan man berätta för mig hur het jag är. Eller hur vacker. Och så kan man flirta ogenerat med mig tills jag måste säga ifrån. Jag!

Varför faller det på min lott att vara moralen? Varför är det jag som måste ta ansvar för att rätt gränser hålls? Jag har väl inget ansvar mot någon. Jag är inte gift. Jag är inte sambo. Herregud, jag har inte ens en pojkvän.

Och vilken jävla sits jag hamnar i då! Ursäkta mig medsyster, men din man har ramlat ner i min urringning. Hur många kvinnor kan ta den informationen utan att kasta anklagande blickar på slampan med den djupa urringningen?

Tankarna går till de sexuellt utnyttjade. Men hon var ju klädd utmanande. Är den allmänna uppfattningen att alla män är oskyldiga offer för sina lustar? Att de vare sig kan, eller behöver, ta ansvar för var de lägger sina kåta händer? Men jag kan inte hålla mig ifrån dig!

Mitt äckel förvandlas till genuin oro. Har jag ramlat över en överrepresentation eller är det så här livet ser ut när jag öppnar ögonen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förmodar att det delvis är så där det ser ut...hur sorgligt det än låter!! Vårt jämställda sahälle är inte så j***a jämställt trots allt!!! Även om jag är rätt säker på att mäassor av gifta kvinnor gör samma sak....

Comvidare sa...

Nog gör både män och kvinnor snedsteg, men bortsett från det....hur djälva svårt kan det vara?! Vad jag minns så var det inte en omöjlig uppgift att spara kuktafsandet till sambon. Och det är inte så att man av en händelse råkar slinka in med tungan i kompisens mans öra kryddat med förfrågningar om hett sex.

En gång satt jag en hel kväll farligt nära en man som var en fullständig dröm. Men det stannade på rätt sida värdigheten (hmm inser precis att han höll sig exemplariskt på sin kant...han var visst fantastisk på fler sätt än jag insåg då). Närmare än så har jag inte varit. Och det ska tilläggas att vår relation var allt annat än eldig de sista åren. Jag kanske föräras med en medalj!

Vardagslyx... sa...

Medalj kommer med posten!