LIVET OCH LITE TILL

onsdag 3 juni 2009

.jag, helt vanlig medelålders

Har jag berättat att jag håller på att bli medelålders? Nej, tänkte väl inte det. Det är inget man skryter om precis. Får jag lov att presentera mitt bevismaterial?


1. Fick golfinstruktioner av man i pikétröja och smårutiga byxor. Han är en vän. Jag har vänner med gubbsmak. Inte ett gott tecken.


2. Vinprovning på fredag. Spotta i glasen, rulla med tungan och himla med ögonen. Hur fullvuxet är inte det?


3. I översta skrivbordslådan på jobbet ligger en tub handkräm som jag köpt på apoteket. Tuben pruttar precis som den ska och det låter som om man har avancerat sex när man smörjer in sig.


4. Jag dricker kaffe.



(Fyll gärna på ni som känner mig. Jag tror säkert ni kan roa er själva rätt bra i kommentatorsfältet)


4 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Hur vågar du lämna ett sånt vidöppet mål!?
Jag återkommer!!

Comvidare sa...

För en evighet sedan fick jag en orkidé som jag på ett ögonblick lurade alla blommor av. Jag har inte haft hjärta att slänga den så den har stått naken och övergiven i mitt sovrumsfönster så länge jag kan minnas.

Men så häromdagen dök det upp fantastiska blommor.

Det är bara äldre damer som kan få orkidéer att blomma. Ytterligare ett bevis på mitt inträde i medelåldern.

Anonym sa...

Jag vet inte, du hade betydligt mer "medelålders-tendenser" när du levde familje-liv i den röda villan. Nu är det inte lika lätt att plocka såna poänger på dig... :-)

/C

Raggoparden sa...

Pelargonutställning! Paraply i handväskan! Progressiva glasögon!