LIVET OCH LITE TILL

fredag 5 juni 2009

.alien in Harnosand

Igår var jag en Alien. Om inte jordbon bakom mig hade påpekat detta, så vet jag inte när jag skulle ha upptäckt det. Kanske aldrig. För det var ju inte så att min närvaro skrämde på något sätt. Nej, jag var ett exotiskt moment i jordbornas enformighet.

Det märkliga var dock att ingen pratade om mig eller mina Alienlikar. Det regnade referat till framgångsrika, driftiga och spännande jordbor, men ingen hade hört talas om någon Alien som lämnat avtryck. Märkligt med tanke på att halva jordens befolkning består av Aliens.

Men jag ska vara rättvis och berätta hela sanningen. En gång fick föreläsaren faktiskt chans att åtminstone peka på den där Alien som satt på en stol med röda skor, men då var han nog så adrenalinstinn av att prata om, med och till jordbor att han kallade även mig för en sån. Röda skor till trots.




Inga kommentarer: