LIVET OCH LITE TILL

torsdag 18 juni 2009

.kundkorg, eller nåt annat användbart

Min kompis är inte kompis med Hemköps kundkorgar. Det skulle jag veta även om hon inte suckat uppgivet och väst genom ena mungipan:

- Det är ju som att dra runt på en drickaback.

Till och med korgarna skruvade obekvämt på sig när hon med målmedvetna steg närmade sig traven. Jag såg hur de trängdes för att komma längst ner och längst bort. En hann inte undan. De andra drog en lättnandes suck och slog med sina plastiga handtag mot varandra så hela traven skakade.

-Och bära dem kan man inte heller för de väger ett ton! Helt värdelösa.

Den utvalda korgen skramlade nervöst bakom henne när hon gick in i butiken.
Jag berättade aldrig vad jag uppmärksammade lite längre bort. Jag berättade aldrig att ett ungt par hade stoppat ner sitt spädbarn i drickabacken på hjul. Jag ville inte ge korgarna mer dåligt rykte.


1 kommentar:

Vardagslyx... sa...

*ASG* Ja du ser... man kan nog dra mördade maffialik i dom med!