LIVET OCH LITE TILL

lördag 24 november 2007

.3 dagar i Stockholm

Jag tycker om att åka tåg. Det finns en slags lugn rörelse med tåg som gör att detta transportmedel utklassar de andra. Dessutom kan man köpa fika. I en bistro!

Så jag satte mig till rätta. En resa på fem mil tog en och en halv timme. OK. Nåt var fel. Allvarligt fel. Vi fick kliva ur och vänta på en buss istället.

En timme senare stannade bussen. OK. Nåt var fel. Allvarligt fel. Vi fick kliva ut och vänta på ett tåg istället.

Väl framme och med humöret förvånandsvärt högt så ser jag att min monter har fel färg på mattan, fel färg på väggarna och till och med fel namn på rampen. Stod jag ens vid rätt monter kan man fråga sig. Jo, det gjorde jag. Dessvärre.

Så var den dagen slut. Och jag med.

1 kommentar:

Micke sa...

Tåg är underbart, om dom funkar hyfsat.
Åkte tåg från Warsawa till Krakow med goda vänner. Korv, ost, bröd och vodka. Vodkan i isbad i en kasse is. Skål i kupén! Lite vin gick visst åt också.
En härlig tågresa var det.