LIVET OCH LITE TILL

tisdag 20 november 2007

.10 bloggiga frågor

1. Vad gjorde du för tio år sen?

Hösten 1997. Pluggade på Komvux i Härnösand. Hade grymt mycket inspiration till skillnad från gymnasiet. Vi blev ett rätt sammansvetsat gäng, pluggkompisarna och jag. Gjorde allt ihop. Under den här hösten jobbade jag extra på Frasses. Det är därför jag ser med medlidande på de stackare som friterar pommes frites hela dagarna. Vilket skitjobb. Och så dåligt betalt.

Skaffade min första mailadress. Hotmail. Mitt efternamn på engelska.


2. Vad gjorde du för ett år sedan?

Varanna vecka var jag sällan hemma. Antingen jobbade jag, tränade eller dejtade.
De andra veckorna var jag och E hos kompisar. Nån gång ibland var vi faktiskt hemma. Då såg vi på film, eller byggde pussel.

3. Fem snacks du gillar!

-Naturgodis
-Nektariner
-Mörk choklad
-Rostade mackor. Med ost och marmelad på. Sen en stooooor kopp the.
-Yoghurt. Med flingor eller i form av en Smoothie

4. Fem sånger jag kan texten utantill på!

-I princip alla jullåtar som finns, men de tänker jag räkna som en låt...
-En stor hög barnvisor, kan inte räkna dem alla.....
-Rätt många lägereldsvisor typ "bad moon rising", "fredrik åkare" och "flickan och kråkan"
-En väsentlig bunt körsånger
-Sist, men inte minst, nationalsången!

Kruxet är att jag inte kan läsa noter så jag får förlita mig på min inlärningsförmåga. Och att lära mig melodier och texter utantill har liksom aldrig varit ett problem (till skillnad från att lära mig läsa noter....)

5. Vad skulle du göra om du blev miljonär?

Jag roas mycket av tanken att köpa en "the fast and the furious" bil till min lillebror bara för att hans min skulle vara obetalbar. Men i verkligheten skulle jag nog sanera min ekonomi och ta med E på en fantastisk resa runt jorden.

6. Fem dåliga vanor!

-Mina naglar får, under stressiga perioder, inte växa ifred.
-Lämnar dörrar och korkar öppna. Har länge trott att det var någon annan som gjorde det....
-Lämnar disk på bänken i stället för i diskmaskinen
-Snoozar och får stressa till dagis
-Fastnar lätt, oh så lätt, vid datorn

7. Fem saker du gillar att göra!

-Dansa
-Äta, frukost, lunch, middag. You name it!
-Kramas
-Spela gamla hederliga brädspel
-Busa i sängen med E.

8. Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i!

-Crocks. Jag skiter fullkomligt i om de är sköna.
-Jeans med kalsonghäng. Jag har med råge passerat åldern där skillnaden mellan "cool" och "patetisk" är hårfin.
-Play-boybunnie kostym

9. Fem favoritsaker!

-Min Mp3, som tyvärr ej finns mer. Snyft.
-Min bli. Och ännu mer favorit skulle den ha varit om den hade motorvärmare. Knappast en bagatell i den här väderleken. Brr.
-Mitt bubbelbadkar.
-Mina löpardress. Svinbra köp.
-Min nya säng som jag sover utomordentligt bra och som gott och väl rymmer älsklingar. Stora som små.

10. Utmana några. Fem personer.

-Jan och Åsa (ni får gå som en, fast ni är två)
-Micke
-Moddan
-Stefan O
-Tesa

Inga kommentarer: