LIVET OCH LITE TILL

onsdag 7 juli 2010

.lönen som försvann

Och vips är lönen borta igen. Hur är det möjligt? Hur är det fysiskt möjligt, tänker jag och loggar in på banken. Ögnar igenom kontoutdraget efter stora siffror, men hittar till min förvåning inga. Var är spåren efter den där internetbedragaren som försörjer en hel familj med hjälp av mig?


Tittar mer noggrant och hittar skoavtryck, en handväska, en latte, några portioner sushi, ett par danser, åh titta - ett krogbesök också, mat, tre filmer för hundra, svensson-vin, impulsköpt klänning, sparkontona som skyndar sig att ta det de behöver innan jag hinner reagera, två stora glassar, en becksvart kaka choklad, och gud vet allt.

Suck.

Små saker kostar också.

Fan.

Att jag aldrig lär mig!

1 kommentar:

Ebba G sa...

Det är som med knark. Det tar slut skitfort. Sen glömmer man genast bort hur det gick till. Och vill ha mer. Och mer . Och mer.
Tror pengar är en sorts kokain faktiskt. Fina kickar som räcker en liten stund. Men.... sen är det tomt.