LIVET OCH LITE TILL

söndag 11 juli 2010

.lektion tolv - kämpa inte!

Jag träffar bara fel tjejer, suckar han och syftar på tjugoåringarna som tråkar ut honom och de gifta kvinnorna utom räckhåll.


Men, säger jag och kan knappt tro att orden kommer från min mun, det är nog inte tjejerna det är fel på. Det är nog du som letar på fel ställe för att du är för rädd för att träffa någon på riktigt.

Han nickar nästan osynligt och markerar att han inte vill prata mer om det.

Själv har jag kommit fram till lektion tolv, den som handlar om att inte kämpa så förbannat. Normala killar regerar normalt på normala frågor. Får man en konstig respons så ska man nog inte stanna kvar och vänta på en ny. Eller ännu värre, tjata sig till rätt reaktion.

Vad håller ni på att lära er?

4 kommentarer:

Ebba G sa...

att leva svenneliv...

Anonym sa...

1. Har man behov så har man och de är lika mycket värda som andras behov
2. man behöver inte vara perfekt
3. Integritet

och tjugofyra andra lektioner... suck...

Pseudonaja sa...

Att inte bli deprimerad

Comvidare sa...

Vad duktiga ni är som också gör era läxor.

(men jag har då aldrig varit med om maken så svåra glosor att plugga in)