LIVET OCH LITE TILL

tisdag 29 juni 2010

.cykelhjälmsvuxen

Har du hjälm, frågar hon som borde känna mig bättre?

Den dagen jag inte har det kommer jag att råka svälja en geting och hosta så att kontrollen över styret försvinner ner i ett dike där en katt väljer att vässa klorna i mitt ansikte som aldrig mer kommer att kunna lagas på grund av farligt virus i såren som sätter sjukhuset i panik och mig i karantän där jag tappar min framtid för att någon blandat ihop min legitimation med någon annans så alla tror att jag är död.

Ja, jag har hjälm, svarar jag kort.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart man SKA ha hjälm! Annars händer ju sådant där direkt!! :)

Anonym sa...

Lyssnade du inte på ambulans-förarens information på mellanstadiet om hur bra cykelhjälmen är och hur jätt-tråkigt det kan bli om man inte använder den?

Comvidare sa...

Men jag har ju hjälm! Ni sparkar in öppen dörr här! (eller snarare sparkar på ett huvud som har HJÄLM)

:D

Cecilia N sa...

Jag har också hjälm. Så mycket som jag har investerat på att fylla det huvudet så vore det som om Ikea inte skulle ha kassaskåp till dagskassan utan nåla upp pengarna på väggen.